Copyright © Freestyle Art
Design by Dzignine
Wednesday, January 8, 2014

TIADA JAMINAN JAWATAN GURU TETAP

Ketika asyik Ambo menyelusuri Fb ni, terbaca 1 post ni
Apa yg hangat ni?

Ni berkenaan isu graduan bertitle pendidikan
Kosmo hari ini mengeluarkan berita bahawa Kementerian Pendidikan Malaysia merancang memansuhkan jaminan jawatan sebagai guru tetap yg selama ini diberi secara automatik kepada guru-guru pelatih di IPG dan IPTA



Menteri Pendidikan II berkata, langkah mungkin dilaksanakan secara berperingkat2 bagi memastikan guru pelatih yang berkualiti dan layak sahaja yg ditawarkan sebagai guru tetap di sekolah2. Tambahan lagi beliau berkata pihaknya memilih yg terbaik untuk menjadi guru bagi melahirkan masyarakat dan negara yg hebat melalui pendidikan.

Bole baca selanjutnya dekat kosmo 8 Jan 2014 dkt sini-->
KOSMO ONLINE


Ambo baca kt sini lah....

Sebelum ni, langkah Kementerian ingin mengambil 30% graduan terbaik shj..Sekarang NO JAMINAN dah.. Hal ini mungkin menyebabkan pelajar2 jurusan pendidikan ini sedikit gelisah dengan nasib mereka.
Semasa asyik duk berFB juga, ambo tertarik tgk DP2 ni


Kebanyakkan mereka yg buat DP ni mereka yg sedang menunggu POSTING, ada jugak dalam kalangan pelajar ISMP yg guna sebagai tanda sokongan. Langkah mereka hanya bersuara, belum lagi capai tahap nk berdemonstarsi. Sebab bagi ambo mereka golongan Terpelajar. Mereka tahu  apa yang terbaik untuk mereka. Bersuara dengan cara berhemah. Apa2 pom Ambo mendoakan kepada semua, semoga dapat keputusan yang mengembirakan.

Ambo tertarik juga kata2 ni

-Hanya yg mengalami yang memahami-

Langkah kerajaan lebih efektif atau tidak, sama2 kita bincang

Sekian saja untuk entri kali...


0 comments:

Post a Comment